söndag 3 juni 2012

Mountainbiketur i Roslagen

Det började med ett samtal från en glad och förväntansfull kund, Camilla, som undrade om jag kunde hjälpa till att boka en cykeltur i Roslagen eller om jag hade några andra förslag till sju tuffa och glada tjejer. De här tjejerna brukar träffas fyra gånger per år ,testa nya aktiviteter och turas om att arrangera. Den här gången var det Camilla som skulle arrangera aktiviterna till helgen och hålla det hemligt för de andra. Cykling hade de inte testat förut och det som skulle bli den här gången.
- Mountainbiketur kan vara ett tuffare alternativ eller komplettering till en vanlig cykeltur ,föreslog jag.
Sagt och gjort, jag kontaktade Gunnika på 52Adventures som skulle guida tjejgänget på Roslagsleden. Det blev en  mountainbiketur i riktigt tuffa förhållanden och en utmaning som tjejerna sent ska glömma. Vädret var det sämsta tänkbara, ösregn och rekordkallt, +4C, men de här glada tjejerna hade en härlig inställning " man får inte gnälla, det är bara att ösa på ! ". Hela tjejgänget var lika glada och positiva som jag fick redan vid den första kontakten med Camilla. Vilka kämpar tjejer ! Hoppas jag kan vara med flera gånger och hjälpa till med arrangemanget till det här gänget.
Läs mer om deras mountainbike tur här : Mountainbiketur i Roslagen med Multiklubben
Foton: Gunnika Isaksson-Lutteman på 52Adventures.

Med en glad och positiv attityd på väg till en tuff utmaning på Roslagsleden

Att regnet öser ner stör inte de här glada tjejerna

In i skogen med cyklarna

MTB instruktioner

Multiklubben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...